6 راه ساده برای صحبت کردن با مشتریان

در این بلاگ مطالب به روز بازاریابی و تولید محتوا قرار می گیرد.

6 راه ساده برای صحبت کردن با مشتریان

 

بازاریابی دهان به دهان از نظر بسیاری مطلوب ترین شکل بازاریابی است. اعتماد، ارجاعات و سر و صدای کلی برندسازی که توسط مشتریانی که خبرهای خوب را به مشتریان بالقوه می‌رسانند به دست می‌آید، ارزش طلا را دارد. برخی از محصولات، خدمات و تجربیات به طور طبیعی باعث ایجاد پچ پچ می‌شوند، اما کارهای خاصی وجود دارد که هر شرکتی می‌تواند برای تحریک تبلیغات شفاهی و کسب درآمد نقدی انجام دهد.

 

در اینجا شش راه برای تشویق مشتریانتان به صحبت درباره شما و سازمانتان آورده شده است:

 

 

1) از آنها بپرسید - بهترین حرف شفاهی با "کلمه شنیدن" شروع می شود. با مشتریان خود تماس بگیرید و از آنها بپرسید که چرا خرید می‌کنند، چرا به آنها سر می‌زنند و چرا به دوستان خود درباره شما می‌گویند. شاید از پاسخ های آنها کمی تعجب کنید. نکته: معمولاً چیزهایی نیست که در بروشور بازاریابی جدید خود دارید. اگر واقعاً درک کنید که مشتریان فعلی شما برای تجارت با شما چه ارزشی قائل هستند، شانس بسیار بیشتری برای جذب مشتریان مناسب و سر و صدای مناسب خواهید داشت. این برای گوش دادن آنلاین و رسانه های اجتماعی نیز صدق می کند - آنها در کانال های Slack، نظرات وبلاگ، در لینکدین یا توییتر چه می گویند؟

2) به آنها بیاموزید - گاهی اوقات تبلیغات شفاهی عالی اتفاق می افتد، اما گاهی اوقات شما باید به آن کمک کنید. یکی از راه‌های انجام این کار این است که مطمئن شوید به مشتریان خود یاد می‌دهید که چگونه یک مشتری ایده‌آل را شناسایی کنند، یک نیاز احتمالی در هنگام جستجوی محصولات شما چه می‌گوید، و چگونه به درستی و مختصر تفاوت شرکت خود را توصیف کنید. البته، در دنیای رسانه‌های فرااجتماعی امروزی، باید به خوشحال‌ترین مشتریان خود نیز یاد دهید که چگونه در Yelp، Google My Business، فیس‌بوک Ratings and Reviews، Insider Pages و سایت‌های رتبه‌بندی CitySearch نظر بنویسند.

 

3) آنها را ستاره دار کنید - اجازه دادن به گواهینامه یا داستان موفقیت مشتری که ضبط نشده یا ناگفته بماند، در محافل WOM کاملاً مجرمانه است. امروزه می‌توانید به راحتی اظهارات مشتریان را در آیفون یا اندروید ضبط کنید یا می‌توانید مصاحبه‌های ویدیویی را از طریق Zoom شروع کنید تا داستان موفقیت آنها را ضبط کنید. این قطعات «زندگی واقعی» از محتوای طلایی هستند و مشتریان برجسته شما را به بیلبوردهای معرفی برند شما تبدیل می کنند. آیا می خواهید این ایده را تا حدی بالا ببرید؟ یک مهمانی با مشتری برگزار کنید و یک دوجین یا بیشتر در یک زمان در یک فضای عالی فیلم بگیرید - این به تنهایی باعث می شود مشتریان شما صحبت کنند.

 

4) آنها را بگنجانید - مردم دوست دارند از آنها بپرسند که چه فکر می کنند، این فقط طبیعت انسان است، اما همچنین راهی عالی برای دریافت توصیه های صحیح است. یک گروه بحث و گفتگوی میز گرد متشکل از مشتریان منتخب ایجاد کنید و هر سه ماه یک بار یا بیشتر در مورد ابتکارات بازاریابی و کسب و کار جدید به شما مشاوره بدهند. (برای این کار به نوعی به آنها نیز پاداش دهید.) این می تواند شامل مشاوره در مورد همه چیز، از افزونه محصول گرفته تا ظاهر و احساس طراحی مجدد وب سایت شما باشد. اعضای میز گرد بازاریابی شما به سفیران طبیعی برند تبدیل خواهند شد. (شما می توانید این کار را با جلسات چت ویدیویی ساده انجام دهید - Zoom یا GoogleMeet)

 

5) آنها را ویدیو کنید - مردم هر روز بیشتر به یک ویدیوی شخصی سازی شده نسبت به یک ویدیوی عمومی پاسخ می دهند. صندوق‌های ایمیل و فیدهای خبری مردم مملو از کسب‌وکارهایی است که سعی می‌کنند به آن‌ها بفروشند، به‌گونه‌ای که امروز به سختی می‌توان در این همه سروصدا ایستادگی کرد. ویدیوی یک به یک روشی بسیار مؤثر برای متمایز شدن در میان جمعیت است. می‌توانید از ابزاری مانند Loom برای ارسال پیام شخصی سریع به مشتری در مورد چیزی که در وب‌سایت آن‌ها دیده‌اید، دعوت کنید تا در رویدادی که فکر می‌کنید برای او ارزشمند است ثبت‌نام کنید، یا آن را دنبال کنید. مشتری بالقوه با یک ویدیوی شخصی به جای ایمیل.

6) آنها را غافلگیر کنید - من دوست دارم فکر کنم بهترین ها را برای آخر ذخیره کرده ام - چیزهای کمی باعث می شود مردم سریعتر صحبت کنند تا غافلگیر کردنشان. این می‌تواند شامل انجام کاری باشد که غیرمعمول بود و بسیار قدردانی می‌شود که فقط به آنها بیشتر از آنچه که چانه‌زنی کرده‌اند، می‌دهیم. من یک شرکت روابط عمومی را به یاد می آورم که برای من کاری راه اندازی می کرد و نماینده حساب برای ملاقات با یک پای سیب ظاهر شد (هنوز در مورد آن صحبت می کنم.) یک بار با یک برنامه ریز مالی کار کردم که یک شرکت جزئیات خودرو موبایل را استخدام کرد تا جزئیات او را شرح دهد. خودروهای مشتریان در طول بررسی سالانه آنها - که سر و صدایی ایجاد کرد.

 

نتیجه نهایی این است که باید کار خوبی انجام دهید، کاری را انجام دهید که کسی از آن قدردانی کند، و تجربه‌ای ایجاد کنید که ارزش صحبت کردن را داشته باشد، اما سپس، پمپ را آغاز کنید و از همه آن عظمت استفاده کنید.

۰ ۰

روش روان صحبت کردن انگلیسی به عنوان یک زبان دوم، ابتدا از اهمیت گوش دادن و تمرین مکالمه آغاز می‌شود. گوش دادن به زبان انگلیسی در موقعیت‌های مختلف از جمله فیلم‌ها، موسیقی، پادکست‌ها و مکالمات واقعی، به فهم بهتر ساختارها و اصطلاحات کمک می‌کند. این تجربه باعث پرورش لهجه و تلفظ صحیح می‌شود. همچنین، مکالمه فعال با هم‌زبانان یا استفاده از منابعی مثل درس‌های آنلاین یا کلاس‌های زبان می‌تواند توانایی مکالمه را افزایش دهد.

 

یک روش موثر دیگر برای تقویت مهارت مکالمه، تمرین و تکرار است. با تکرار عبارات و جملات رایج و اصطلاحات، افراد قادر به بهبود سرعت و دقت مکالمات خود خواهند بود. همچنین، تمرین مکالمه به صورت مکرر و با انواع موضوعات مختلف می‌تواند اعتماد به نفس را افزایش داده و از این طریق، مانع از ترس یا تردید در ارتباط با زبان انگلیسی شود. اهمیت مکالمه در موقعیت‌های واقعی و تمرین با نیتیوز (افراد بومی) نیز نباید فراموش شود، زیرا این تجربه باعث پیشرفت سریع‌تر و بهتر در مهارت مکالمه می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.