4 ترفند صرفه جویی در زمان برای ایجاد یک برنامه بازاریابی جامع

در این بلاگ مطالب به روز بازاریابی و تولید محتوا قرار می گیرد.

4 ترفند صرفه جویی در زمان برای ایجاد یک برنامه بازاریابی جامع

اگر به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید، احتمالاً بر برنامه ریزی کسب و کار، تعیین هدف، راه اندازی فروشگاه و نظم بخشیدن به امور مالی خود متمرکز شده اید. مرحله کلیدی بعدی ایجاد و اجرای یک برنامه بازاریابی است. همانطور که با برنامه خود شروع می کنید، در اینجا چهار کار از قبل برنامه ریزی وجود دارد که می توانید اکنون آنها را تکمیل کنید و زمانی که برای ایجاد برنامه بازاریابی واقعی خود می نشینید، در زمان شما صرفه جویی می کند.

 

  1. با شفافیت در مورد کسب و کار خود شروع کنید

اگر عناصری از کسب و کار کوچک شما مه آلود باشد، نوشتن برنامه بازاریابی غیرممکن خواهد بود. شما باید درک روشنی از کسب و کار خود داشته باشید، چرا آن را شروع کرده اید و به چه چیزی می خواهید برسید. سه عنصر کلیدی در این بخش از فرآیند عبارتند از:

 

  • یک موقعیت فروش منحصر به فرد (USP) - یک USP نشان می دهد که چگونه تجارت شما با رقبا متفاوت است. مشخص می کند چه چیزی کسب و کار شما را به انتخاب بهتری تبدیل می کند و چرا مخاطبان هدف شما باید شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند.
  • ارزش پیشنهادی شما - چه ارزشی به مشتریان خود ارائه می دهید؟ این بیانیه توضیح می دهد که چگونه کسب و کار شما با ارائه مزایایی که از رقبای شما در دسترس نیست، مشکل مشتری را حل می کند.
  • تجزیه و تحلیل SWOT - تجزیه و تحلیل SWOT مروری بر نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهایی است که پتانسیل تأثیرگذاری بر کسب و کار شما را دارند.

همچنین باید بیانیه ماموریت خود و سایر اسنادی را که هنگام شروع کسب و کار خود ایجاد کرده اید، مرور کنید. احتمالاً طرح کسب و کار شما در حال حاضر حاوی مقدار زیادی از این اطلاعات است، بنابراین اکنون زمان خوبی است که آن را پاک کنید و دوباره بر روی موضوع کسب و کار خود متمرکز شوید.

 

  1. تحقیق را کامل کنید

بخش بزرگی از کار قانونی که برای ایجاد یک برنامه بازاریابی انجام می شود، انجام تحقیقات است. شما می خواهید تجزیه و تحلیل بازار و سایر فرآیندهای تحقیقات بازار را انجام دهید تا مطمئن شوید که صنعت و محیطی که کسب و کار شما در آن فعالیت می کند را درک می کنید. شما همچنین باید جنبه های مالی بازار را بررسی کنید تا ایده ای از استراتژی قیمت گذاری مناسب برای محصولات و خدمات خود داشته باشید.

 

ممکن است برای شما مفید باشد که مدتی را صرف مطالعه رقبای خود کنید تا دریابید که محصولات و خدمات آنها با شما چه تفاوتی دارد، چگونه با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند، چه کارهایی را به خوبی انجام می دهند و در کجا کمبود دارند. انجام یک تجزیه و تحلیل SWOT برای رقبای خود - درست مانند کاری که برای کسب و کار خود انجام دادید - یک راه عالی برای اینکه ببینید کسب و کار شما در کجای بازار قرار می گیرد.

 

  1. تاکتیک های بازاریابی طوفان فکری

چگونه می خواهید به مشتریان ایده آل خود برسید؟ کدام تاکتیک های بازاریابی احتمالاً تأثیر زیادی دارند؟ صدها راه برای تبلیغ کسب و کار شما وجود دارد، اما همه تاکتیک ها برای هر کسب و کاری مناسب نیستند. برای کشف ایده های بازاریابی بالقوه وقت بگذارید و سپس بسنجید که آیا آنها پتانسیل کار برای کسب و کار شما را دارند یا خیر.

 

تشخیص اینکه چه چیزی برای کسب و کار شما بهترین است، احتمالاً یک نمونه آزمون و خطا خواهد بود، و ممکن است نتوانید مؤثرترین تاکتیک ها را شناسایی کنید تا زمانی که مقداری زمان و انرژی برای آزمایش آنها صرف کنید. با این حال، در این مرحله، داشتن یک نقطه شروع قوی مهم است، بنابراین 8 تا 10 ایده را که می‌خواهید در مراحل اولیه برنامه‌ریزی بازاریابی خود آزمایش کنید، طوفان فکری کنید.

 

  1. یک بودجه بازاریابی ایجاد کنید

بخش دوم انتخاب تاکتیک های بازاریابی، تعیین بودجه بازاریابی است. این دو بخش دست به دست هم می دهند. شما نمی توانید زمان و پول خود را برای تاکتیک هایی تلف کنید که کسب و کار شما فقط بودجه (یا زمان) برای حمایت از آنها ندارد. هنگامی که چند تاکتیک بازاریابی دارید که فکر می کنید ارزش کاوش بیشتر را دارند، هزینه هر کدام را تخمین بزنید و آن را با بودجه خود مطابقت دهید تا ببینید آیا امکان پذیر است یا خیر.

 

ممکن است از شما بخواهید که کمی کارها را به هم بزند و ایده‌های بازاریابی کم‌هزینه - مانند رسانه‌های اجتماعی و علامت‌گذاری محتوا - و تاکتیک‌های سنتی‌تر - مانند پست مستقیم یا تبلیغات - را با هم ترکیب و تطبیق دهید تا به نتیجه برسد. در حد بودجه شما

 

هنگامی که این مراحل را کامل کردید، تنها چیزی که باقی می ماند این است که همه آن را در برنامه بازاریابی جامع خود قرار دهید.

 

 

 

 

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.